Warhammer nije samo igra, to je hobi

Mnoge prodavnice u Velikoj Britaniji su otišle ​​u stečaj ili bile zatvorene više nego u bilo kojoj drugoj godini još od 2008. godine. Ali jedan trgovac je pobedio ovaj trend, pravljeći profit od 40 miliona funti u poslednjih šest meseci. Games Workshop, trgovački gigant naučnim fantastikama i fantastičnim minijaturama, sada nosi tržišni kapital od više od milijardu funti, piše Guardian.



Ali kako je kompanija osnovana pre 40 godina sa jednom prodavnicom u Hammersmithu, zapadnom Londonu, postala tako uspešna?

Odgovor leži u Warhammeru 40,000 – 40k; u igri konflikta između dva igrača koji se bore sa kolekcionarskim vojskama, uključujući i svemirske marince fašističke, ljudske imperije, drevne pale anđele Eldare i mnoge druge frakcijei rase, koristeći pravila koja broje u biblioteci preko tridesetak izvornih knjiga.

Warhammer
FOTO: Flickr

Ako ovo zvuči iznenađujuće, vredi napomenuti da Games Workshop nije jedini deo tog popkulturnog fenomena. Dungeons & Dragons je takođe imala svoj preporod od 2014. godine, zahvaljujući prikazima u TV emisijama kao što su Community i Stranger Things.

Međutim, uspeh Warhammer igre se ističe, a da bi se razumelo zašto je to tako, postoji nekoliko stvari koje bi trebalo da se znaju.



Osnovni moto Warhammera 40,000: “U tmini 41. milenijuma, postoji samo rat.”

Warcraft kao simbol čitavih generacija: Priča o video-igri koja je ljudima promenila živote

Zapravo, Warhammer Fantasy Battle i Warhammer 40k su napravili ljudi koji su bili ogorčeni pod vlašću Margaret Tačer, i prešaltovali su se u svetove gde su svi zločinci, a nada je nestala u prethodnim milenijumima.

Svaka igra postoji u svom ogromnom, izmišljenom univerzumu, a cela priča je povezana narativom o silama haosa i njihovom krvožednošću.

Zamislite da je Disney osnovala gomila ljudi koji su prvenstveno bili obožavaoci hevi metal muzike“, kaže pisac Kieron Gillen, dugogodišnji fan koji je za kompaniju napisao stripove.

Warhammer
FOTO: Flickr

“Osnovno uzbuđenje u tom 40k univerzumu jeste verovatno jeste što imate mač koji je prekriven motornom testerom. Mislim, to je preterano i nenormlano, ali je takođe i uzbudljivo”, kaže on.

Dok sam bio dete, seća se autor teksta, odrastao sam iza ugla prve prodavnice, Warhammer je već bio fenomen među gomilom ljudi koji su nosili kocke sa 20 strana u školskim torbama.

U pozadini te male prodavnice bila je ogromna knjiga koja prikazuju čitavo poglavlje ultramarinaca, 9 metara visokih, plavih oklopnih trupa ljudske imperije 41. milenijuma.

Prikaz od više 1.000 malih figurica, minijaturnih tenkova, standardnih nosača i odreda motociklista – bila je moja oaza.

Grand Theft Auto je savršeni koktel zabave i umetnosti: Priča o “momcima sa ivice” u svetu video-igara

Warhammer bio ono što su štreberi srednje klase radili umesto heroina. Bio je isto tako skup i nije bio baš dobar za vaš socijalni život. Mala eskadrila svemirskih marinaca koštala bi oko 20 funti, bogatstvo za 12-godišnjaka, a da biste zaigrali biće vam potrebno 10 puta više jedinica, kao i tenkova, raznoraznih džidža-bidža i specijalnih figurica.



Napokon sam uspeo da sačuvam za malu vojsku iz frakcije Necron, priseća se autor teksta, rasu mehaničkih skeleta koji svoje neprijatelje ubijaju zelenim „gauss” puškama. Farbanje, igranje i (kad sam to mogao da priuštim) kupovina tih modela bio je moj život nekoliko godina – sve dok nije pala polica na kojoj su bili, razbivši celu vojsku.

Warhammer nije samo igra, to je hobi.  To je sklapanje, farbanje, korišćenje specijalnih boja i svega ostalog što je Games Workshop za te figurice proizvodio. To je i hvaljenje izgleda gotovih minijatura i udubljivanje u zbirki raznih fikcija koje se sastoje od stotine romana, stripova, video igara…

Warhammer
FOTO: Flickr

Ta dubina je samo označavala da ne postoje bivši fanovi.

Duncan, fan iz detinjstva koji se vratio u igru kao odrasla osoba, slaže se: “Postoji jednostavan eskapizam u čitanju te fikcije”



„Ali volim i modeliranje i farbanje. Kao tinejdžer sam se igrao sa neobojenim modelima, ali danas uživam u tom procesu. Neobično je opuštajuće; više kao meditacija nego posao”, dodaje on

I sve to donekle daje odgovor zašto je Games Workshop i dalje uspšean.

Warhammer
FOTO: YT Printscreen

Oni nisu pravili široku reorganizaciju, već su sproveli bezbroj malih promena i tako privukli nove igrače, vratili stare, osvežili stalne i na kraju od svega toga profitirali.

Zapravo, bila je jedna velika promena.

U 2015. godini, kompanija je naglo prekinula svoju najstariju igru, Warhammer Fantasy Battle – čak objavljujući fiktivnu priču koja je uništila čitav taj svet.

Zamena, Age of Sigmar, napravljena je da bude pristupačna novim igračima, sa mnogo jednostavnijim pravilima. To je izazvalo buku među postojećim igračima koji su tvrdili da je sve to bilo glupo. Ali tri godine kasnije – isplatilo se.



Anita Widdowson, 20, studentkinja u Nottinghamu, jedna je od onih novih igrača. Počela je da sakuplja modele pre dve godine, ali je tek prošle godina dobila priliku da nauči da igra, i dodaje da će nova pravila da privuku dosta novih igrača.

Warhammer
FOTO: Flickr

„Pravila osme edicije su mnogo jednostavnija od bilo kojeg prethodnog izdanja“, kaže ona. “To znači da povremeni igrači i mlađa deca mogu lagano da prate igru, i time da privlače još više klijenata.”

Ona kaže da postoji još mnogo razloga za sveukupni uspon: bolji su modeli, lakše se sklapaju i način na koji Games Workshop komunicira sa zajednicom je pun bio pogodak.



Prodavnice su imale redizajn (neke prodavnice su rebrendirane da bi isključivo asocirale na Warhammer, jer je lanac pokušao da učvrsti svoj imidž), ali i radionica Games Workshop je uložila ogroman trud u izgradnju atmosfere dobrodošlice.

„Znate li da je stari izgled i njihovih prodavnica otuđivao kupce? Sada je mnogo otvorenije“, kaže Gillen, dugogodišnji saradnik Games Workshopa, upoređujući novi izgled sa Apple Store-om.

(Editor.rs)

WEB PREPORUKE

Leave a Reply

Your email address will not be published.