Škola nas uči da budemo siromašni

Tek kada sam počeo aktivno i redovno da pišem, shvatio sam da moja lična uverenja mnogima zvuče kao nebulozne i nadasve neosnovane teorije zavere. Čak se i meni samom, kada pročitam napisane reči, trudeći se da razmišljam izvan granica sopstvene lobanje, iste ponekad učine neumerene. Trenutno sam na međi, onom periodu kada mnoge maštarije postaju stvarnost. Zašto onda ne bi i strahovi?


PROČITAJTE I: 

Shvatite, ne žele svi decu

Hoćete da pišete za Editor? Može!

Editor četvorougao: Zašto svet Srbe (ne) voli?


Jedan od najvećih jeste i onaj da smo sistematski učeni da budemo siromašni.

U školi nikada nećemo učiti o novcu i njegovom značaju. Naprotiv. Od malena nam se podmeću uistinu predivni ideali i plemenite ideje kako pare sa sobom nose zlo, nešto negativno i štetno.

Ideali se naravno krune i troše iskustvom, koliko god se trudili da ih sačuvamo, dok želja za “štetnim” raste čim smo pet minuta ostavljeni sami sebi. To se duboko usađuje u podsvest, toliko korenito da ga nismo ni svesni.

Kako se godine nižu shvatamo da su nam neophodne, ali nema leka za usađenu ideju da sa sobom nose nečastivo, iako ih utilitarno povezujemo sa srećom. Želja i potreba su idealno i plodno tle da se organski rodi nova ideja – raditi za novac.

Školski sistem nas uči da budemo zaposleni, da budemo radnici. Da postanemo doktori, advokati, računovođe, ekonomisti, novinari… ali nikada rukovodioci. U tome nema ničeg lošeg, ali je zanimljivo što je preraspodela pozicija kroz vekove nepromenjena.

Zašto ne učimo o novcu?

Naš posao u životu, što se establišmenta tiče, jeste da nađemo posao i postanemo dobro podmazani zupčanik. Oni sa pedigreom prenebregavaju taj sistem, a svoj sistem vrednosti prenose sa kolena na koleno, ali se i siromaštvo, ideja siromaštva, takođe prenosi na potonje generacije, te nas i najrođeniji uče istim lekcijama.

Koliko god smo kao čovečanstvo napredovali, zadržali smo hijerarhiju klasa. Zašto? Zato što je funkcionalna. Što bi se reklo – šljaka! Proizvodimo ono što nam je najpotrebnije – zaposlene, baterije, koje potom uvozimo, izvozimo, a potom i njih delimo u podklase. Uloženi napor nema veze sa brojem cifara na računu, dok nas u školama uče da osobine vrednog čoveka donose uspeh. Da je tako fizikalci bi najviše zarađivali.

Problem novca je u glavi, a ne u novčaniku

Siromaštvo se sa sobom nosi poput upornog herpesa. Čak iako dobijemo na lutriji, ili nađemo posao koji nas zatrpava parama, ostaćemo nesrećni, jer nismo odmalena učeni šta sa njima da činimo kako bismo “zaradili” sreću. Pogledajte profesionalne sportiste iz siromašnih porodica koje se naglo obogate ili pevače, repere sličnih pozadina – novac im iscuri iz ruku onog trenutka kada okončaju karijere.

Onog trenutka kada dobijemo platu za svoj rad, većina nas upada u zamku jer prestajemo mislimo. Ako smo gladni, gladni smo samo za novcem. Glad treba zameniti mišlju – šta činiti sa novcem? Sama jurnjava za istim, bez ideje, ostvaruje ono što su nas učili – zlo.

“Daj čoveku ribu, biće sit jedan dan, nauči ga da peca…”

Škola nas uči da se bojimo grešaka, jer one vode lošim ocenema, a zapravo samo iz grešaka nešto možemo da naučimo, u suprotnom stalno ponavljamo mantre koje vode stagnaciji.

Ne bežite od grešaka, iskoristite ih.

(Luka Radovanović)

WEB PREPORUKE

Komentari:

  1. Internet je preplavljen glupim tekstovima, ali ovoliko hlup odavno nisam pročitao.
    “Školski sistem nas uči da budemo zaposleni, da budemo radnici. Da postanemo doktori, advokati, računovođe, ekonomisti, novinari… ali nikada rukovodioci.”
    Da, baš bi svet bio zanimljiv i funkcionalan bez radnika i lekara, a da svi budemo rukovodioci…pitanje je samo kome?
    Škola nas uči…ma da li je moguće da su svi nastavnici toliko glupi i ispranog mozga i da nijedan od njih nije materijalista poput autora ovog teksta… a moral, dobrota, vera, znanje, empatija, ljubav… pa kome to treba, kada se može kupiti novcem.
    Msm stvarnoooo.

  2. Е мој Драгане 🙂 Ништа си више од само још једног погрешно наученог и школски одгојеног кљусета…
    А аутору текста све честитке, јер је увидео право стање ствари. Све што је Драган навео (морал, доброта, вера, знање, емпатија, љубав …) јесте нешто што је измишљено од стране сиромашне већине, као изговор да се оправда немање новца и да се запати лажни осећај среће и задовољства… Срећа је кад си слободан, кад не зависиш ни од кога… А кад радиш и чекаш сваког месеца плату, зависан си до гуше… и све слободе које имаш су само део једне велике заблуде. Кад имаш паре, не значи да имаш и слободу, али они који имају мозга, од тих пара купе себи и слободу и живе како желе. Новац је проклет кад одрасташ у погрешном систему, али у здравим породицама које имају новац – новац је благодет.

  3. Inrernet je bas preplavljen glupim tekstovima ali prvi put pročitah nešto pametno, mudro, kreatvno… Jako mi je drago što nove generacije počinju da razmisljaju za razliku od prethodnih … Nazalost velika je istina da obrazovanje nema veze sa znanjem i da se zbog toga i zove “sistem obrazovanja” …jer svi “sistemi” pažljivo su odabrani kako bi drzali, koristili mase ljudi u klasnoj trci koja je unapred smisljena i otudjili čoveka od čoveka a najopasnije otudjili ga od sebe samoga i oduzeli mu snagu autentičnosti i kreativnosti, a njegov “kolektivni” mozak upotrebili kao “prosek” za stvaranje i širenje bolesnih, retardiranih umova a sve u cilju profit pojedinaca…MISLITE SVOJOM GLAVOM TAKO STO PRVO ZABORAVITE SVE STO VAS JE “SISTEM” OBRAZOVANJA A NE ZNANJA NAUČIO”.

  4. Нажалост текст није глуп теза је тачна али аутор није разумео суштину и поред пар добрих запажања.
    ,,Елита,, неће становништво које зна критички размишљати, то је супротно њиховим нтересима.Они хоће покорне раднике и то се постиже поред осталог тако да квалитет образовања ниже друштвене класе треба да је што је више могуће осиромашен и осредњи како би разлика у знању нижих и виших друштвених слјева била непремостива.
    Закључимо Ротшилдовом рченицом,,дајте ми да контролишем токове новца а није ме брига ко доноси законе,,зато можете прочитати историју од неколио стотина страница али нећете наћи 2,3 које говоре о токовима новца да је обрнуто људи би увидели у чему је суштина система и да највећи део дохотка одлази мањини од којих многи уопште и не раде.

  5. Uci , i…kad zavrsis….roditelji nemaju vezu, i jedino mozes da cekas da ih nema da ti “ostane” nesto, pod uslovom da sta da ostane, a dok cekas budi niko i nista….zato treba gledati rijaliti programe i uciti pravu skolu, -kako biti nula, probisvet, na gluposti zaraditi pare i jos biti poznat u celoj zemlji…..nije kriv internet, isto kao ni puska, ne ubija internet, kao ni puska….intelekt-zivot, vec covek koji ih na pogresan nacin koristi….net je itekako koristan za “normalnog” korisnika, kao i puska koja ako se koristi za samoodbranu spasava zivot…..ljudi, ljudi…..a skola-pa eto, pre neki dan na tv-u cujemo od omladine da “nije u redu” da nam se Sarl de Gol mesa u unutrasnju politiku….i…..!?!?!?!?

Leave a Reply

Your email address will not be published.