Nesanica vam stvara problem? Isprobajte ovih devet trikova

Nesanica je problem s kojim se susreće mnogo ljudi, baš kao i buđenje usred noći, što može biti prilično stresno i zamorno. Ipak, postoje male promene koje možete uvesti u svoju rutinu pre odlaska na spavanje kako biste poboljšali kvalitet sna te se budili srećniji i zdraviji. BrightSide je izdvojio nekoliko saveta uz pomoć kojih to jednostavno možete da postignete.




Spavajte na levoj strani za bolje zdravlje

Naša tela izgledaju simetrično, ali položaj unutrašnjih organa nije takav. Ako ležimo na levoj strani, želudac i njegovi sokovi ostaju ispod nivoa jednjaka. Na taj način smanjuje se mogućnost pojavljivanja gorušice, a ako vas ona već muči, tako ju možete maksimalno ublažit.

Banana vam može pomoći da se opustite noću

Oguljene banane su pune magnezijuma i mogu vam pomoći pri opuštanju. Kako biste napravili vodu s aromom banane, uzmite jednu bananu i ogulite je. Odrežite joj oba kraja, stavite ju u kipuću vodu te kuvajte 10 minuta. Procedite vodu u šolju te po želji dodajte malo cimeta. Napitak popijte malo pre spavanja kako biste se opustili i zaspali bez muke.

Foto: Pixabay

Ako patite od nesanice, pokušajte ostati budni

Ovo može zvučati paradoksalno, ali malo istraživanje sa Univerziteta u Kembridžu je pokazalo da su ljudi koji pate od nesanice pre zaspali nakon što im je rečeno da ne smeju zaspati, od onih kojih su podstaknuti da pokušaju na silu zaspati. Reč je o principu obrnute psihologije, jer kada se ljudi teraju na san, previše razmišljaju o tome kako ne mogu zaspati pa im to još teže polazi za rukom.

Duvajte balone od sapunice pre spavanja



Profesorkaa neurologije Rejčel Mari Salas preporučuje duvanje balona od sapunice pre spavanja jer na taj način zapravo izvodite vežbu dubokog disanja. To vam može pomoći da smirite svoje telo i um. Osim toga, tokom ove aktivnosti možete preusmeriti sve misli koje vam mogu smetati prilikom uspavljivanja.

Rešite se satova u sobi

Sat je često “neprijatelj” koji vas može stresirati. Prestanite da vodite računa o vremenu kad ste u krevetu. Ako ste zabrinuti da ćete se buditi tokom noći, ne proveravajte telefon, već ga radije stavite ispod kreveta ili u fioku. Ako vas pak brine da ćete zbog toga prespavati ili imate bilo kakve druge brige na pameti, stavite ih na papir kako biste se bolje opustili.

Ako zaista ne možete nikako da zaspite, dohvatite se neke aktivnosti

Krevet
Ilustracija; FOTO: Pixabay

Ako ste budni više od 20 minuta, ustanite iz kreveta i dohvatite se neke jednostavne aktivnosti poput sastavljanja slagalice ili slikanja, savetuje profesor Ričard Vajzmen. Tako ćete krevet prestati povezivati s nesanicom, a omiljena aktivnost dovoljno će vas opustiti da zaspite.

Pokušajte da promenite rasvetu i zapalite svijeće za aromaterapiju



Snaga mirisa može biti neverovatna, a sveće s mirisom lavande i kamilice mogu opustiti vaš um. Štaviše, svetlo sveće stvara mnogo ugodniju atmosferu od noćne svetiljke, ali ne zaboravite je ugasiti pre nego što zaspite.

Izbegavajte tvrd jastuk ako spavate na stomaku

Ako preferirate spavanje na stomaku, a imate tvrd jastuk, to može naškoditi vašem vratu i uzrokovati bol jer je takav jastuk teško prilagoditi vratu i namestiti ga pod idealnim uglom. U tom slučaju isprobajte mekši jastuk te ga stavite pod čelo, umesto da okrećete glavu na jednu stranu.

Poduprite kolena jastukom

Ako spavate na leđima, stavite jastuk pod kolena. Popunite sve ostale praznine između tela i dušeka dodatnim jastucima. Ako spavate na boku, stavite mali jastuk između kolena.

(Editor.rs)

WEB PREPORUKE

Leave a Reply

Your email address will not be published.