Dve decenije Veštice iz Blera: Projekat koji je zauvek promenio horor

Dvadesetu godišnjicu Matriksa već smo obeležili, ali smo nekako zapostavili još jedan značajan fenomen što se tiče istorije kinematografije. Ne, ne, ma kakva Epizoda 1? Ratovi zvezda, odavno nisu značajni.



Govorimo naravno o “Veštici iz Blera”. Takav film nikada više nećemo dobiti, iako smo redovno snabdevani kopijama. Dvadeset godina nakon premijere možemo sa sigurnošću zaključiti da je ovo ostvarenje napravilo svojevrsnu revoluciju horora.


PROČITAJTE I:

Bilo jednom u Holivudu: Tarantino, Pit i Dikaprio – trio koji ne može da omane

Holivud u getu: Najbolji filmovi za fanove hip hopa



Kako se završava Igra prestola? Incestom do pobede


Takozvani “found footage” danas je postao zasebna grana horora. Koliko bi filmova, uključujući i one “inspirisane” stvarnim događajima, moglo da se pohvali činjenicom da su većinu svoje publike ubedili u istinitost i autentičnost onoga što gledaju?

To se stvarno desilo?


Okultni simboli? Zastrašujuće narodne legende? Radoznali tinejdžeri? Veštica iz Blera nije izmislila ove stereotipe, ali ih je pretvorila u fenomen, kakav se u hororu može graničiti samo sa originalnom “Keri” iz 1976. i “Isterivačem đavola” iz 1973. s tim što “Veštica” apsolutno ništa na ekranu nije prikazala. Verujte, to ponekad ume da bude strašnije od svih krvoliptanja, čudovišnih nakaza itd.



Jedan od glavnih razloga što se fama oko “Veštice iz Blera” ne može ponoviti jeste (ne)oslonjenost na internet. Bilo je izrazito teško napraviti viralnu kampanju 1999. godine. Internet je bio u začetku, a društvene mreže samo ideja, ali je to takođe bio i period kada su ljudi nekritički verovali u sve što pročitaju na netu.

Marketinška kampanja koja je pokrenula interesovanje za “Projekat Veštice iz Blera” otpočela je pre snimanja samog filma. Kreatori Danijel Majrik i Eduardo Sančez snimili su kratak “dokumentarac” o mitologiji naslovnog bića i nestanku studenata, glavnih protagonista filma.

Napravili su lažne fotografije, montirali TV vesti, intervjue, falsifikovali policijske izveštaje, čime su želeli da ubede javnost svekolikog ranog interneta da se sve u predstojećem filmu zapravo desilo.

Malo je reći da je uspelo. Sa skromnim budžetom od nepunih 60.000 dolara, film je zaradio vrtoglavih 250 miliona.

(Editor.rs)

WEB PREPORUKE

Komentari:

  1. Primer kako se moze napraviti horor, nego da se “zaledi” covek, nisko budzetnim filmom, bez izmisljenih, smesnih kreatura, litara krvi, odsecenih glava i lrizora koji sipu odvratni, jednostavno receno….horor koji mora da se ima u vjdeoteci!!!!

  2. Skolski primer kako napraviti horor od koga se ledi krv, a bez basnoslovnog budzeta, izvikanih glumaca, maski koje su vec i deci smesna….definitivno, za sve filmofile, fil koje je “must have” u kolekciji…

Leave a Reply

Your email address will not be published.